Ofte stillede spørgsmål

Her kan du få svar på nogle af de mest stillede spørgsmål. Hvis du har flere spørsgmål, er du velkommen til at ringe til os. 

Ring 33 14 30 50

Ofte stillede spørgsmål

Hvor kan jeg se den fulde pris inkl. skatter og afgifter?

Hvis du bestiller et forsikringstjek hos os, vil du få oplyst den fulde pris inkl. afgifter og gebyrer.

Du kan se den fulde pris inkl. afgifter og gebyrer i dit tilbud. Alternativt kan du få dem oplyst, hvis du spørger vores rådgivere om et tilbud på en forsikring. Gebyrer afhænger af hvilken betalingsform du vælger, antallet af forsikringer og betalingshyppigheden. Du kan læse mere om vores gebyrer her.

Hvordan bliver mine nuværende forsikringer opsagt?

Vi hjælper gerne med at opsige dine nuværende forsikringer, hvis du gerne vil have det. Ved nogle forsikringer, fx bygning- og bilforsikring, er det fast procedure, at vi opsiger dem, så vi sikrer os, at det går rigtigt an.

Hvordan får jeg dækket glas og sanitet?

Hvis du køber vores Husforsikring, er glas og sanitet dækket under det, vi kalder ”Anden skade”. Du kan læse mere om husforsikring her. Hvis du derimod bor i lejlighed, kan du tilkøbe en særlig dækning til din Indboforsikring.

Hvad betyder ”Anden skade”?

Dækningen ”Anden skade” omfatter skader, som pludseligt og udefra påføres på det forsikrede. Skaden kan fx ske som følge af fx storm eller skybrud. Derudover dækkes tyveri også under ”Anden skade”.

Hvordan dækker I elektronik?

På vores Indboforsikring er tyveri af elektronik automatisk dækket. Hvis du gerne vil have dækket elskade på ting, hvori der indgår elektronik skal du købe tilvalgsdækningen ”Elskade” til din Indboforsikring. Det samme gælder, hvis du gerne vil have dækket elskader på mobiltelefoner, så skal du købe tilvalgsdækningen ”Udvidet elektronik” til din Indboforsikring. Tilvalgsdækningen ”Udvidet elektronik” dækker også følgende:

  • Pludselig fysisk skade på dit device, som skyldes en udefrakommende og øjeblikkelig virkende årsag.
  • Funktionsfejl som følge af mekanisk eller elektrisk svigt, der betyder, at dit device ikke længere kan bruges til sit formål.
  • Pixelfejl på fladskærme, hvis skaden ligger udenfor producenten eller importørens retningslinjer for accepterede pixelfejl.
  • Elskade på mobiltelefoner, tablets eller PC.

 

Læs mere om vores Indboforsikring her.

Relaterede artikler

Spørgsmål om Husforsikring

Få svar på dine spørgsmål om din Husforsikring. 

Spørgsmål om Rejseforsikring

Få svar på dine spørgsmål om, hvornår og hvordan din Rejseforsikring dækker. 

Spørgsmål om Bilforsikring

Få svar på dine spørgsmål om dækninger og skader.